duminică, 28 iunie 2009

Intre femeie si pisica


Aceasta felina a fost socotita de catre unii un patruped cumva androgin,caci sub moliciunea feminina a labelor sta ascutisul treaz,barbatesc al ghearelor.In firea enigmaticului animal predomina oare feminitatea sau barbatia?Cum sa denumim specia:pisica sau motan?Vocabularul nostru s-a decis pentru numele feminin-pisica-la alte popoare numele speciei da intaietate motanului,ori sunt pomenite impreuna.Cand acest animal pleaca noaptea pe acoperisuri urcand pe burlane si sarind peste garduri am crede ca predomina in el caracterul masculin.Cand se spala timp de o jumatate de zi tot periindu-si corpul cu labele aceasta toaleta excesiva,plina de cochetarie denunta fara indoiala trasaturi de caracter feminine.
Pisica este intotdeauna curata si ingrijita,dornica de a fi mangaiata si gata sa raspunda pe masura.Din corpul ei izvoraste o stranie electricitate care ne infioara degetele.pisica nu agreaza formarea unui cuplu permanent si nu are preferinte in privinta masculului cu care se va imperechea.Ea pare o femela moderna fara prejudecati.Pe de alta parte motanul isi paraseste partenera si mai tarziu nu-si ingrijeste progeniturile,fapte ce pot sugera imaginea barbatului parazit.
Asocierea intre femeie si pisica a existat inca din antichitate.Aristotel asemuia barbatul cu un soarece iar femeia cu o pisica dornica de o prada placuta.Teologii medievali au blamat pisica fara mila desi unii monahi retrasi in pustie luau cu ei o pisica spre a le tine de urat.In predici clericii sustineau ca pisica raspandeste toate ispitele feminitatii:voluptatea,atractia carnala,viclenia.Ei sustineau ca insasi blana sa ar avea puteri afrodisiace.
Sa recunoastem insa ca pisica se poate simti magulita atunci cand este pusa alaturi de femeie.I se admira astfel frumusetea,gingasia,enigmele din privire,intr-un cuvant feminitatea.Cand au urcat pe tron divin o femeie cu cap de pisica,vechii egipteni au vrut sa arate ca frumusetii umane si animale trebuie sa i se dea impreuna cuvenita adorare.

12 comentarii:

PACO spunea...

Am si eu un motanel,numele sau este Kent de la Kent8,pot sa spun ca e un simpatic si un dragalas,si pare masculin adica nu seamana cu o pisica nici cand se spala singurul lucru mai feminin pe care il are ar fi eleganta miscarilor

nakudo spunea...

multumesc,paco...il stiu pe keny//mi-ai povestit despre el la un articol anterior postat de mine...sa le deschidem pagina poate vorbeste cu pisicile mele...hi-hi...bine te-am regasit..

Nicolae Anca spunea...

Pisia si motanul, femeia si barbatul. Intr-adevar, asemanari exista foarte multe, am avut noi de unde prelua! :-)

Bejenaru Gabriela spunea...

si acesta postare mi-a placut foarte mult,ma uit la pisica mea care este atat de alintata si grasa(nu vrea sa tina cura de slabire),areun suflet aparte,atunci cand intri in casa te intampina cu un mieunat bucuros ca ai venit,cand esti suparat vine langa tine si parca spune mangaie-ma si iti va mai trece supararea,sau cand te doare ceva vine ia si se aseaza pe locul respectiv si parca durere se mai alina(de multe ori mi sa intamplat sa ma doara burta ,venia si se suia pe mine si statea pana o dadeam jos(mai mult se 5 min nu statea ca este destul de grasa),totusi pisicile femeie au ceva ce nu avem noi oameni..mutumesc nakudo

Cristian Lisandru spunea...

Îmi plac la nebunie pisicile. Şi femeile.

nakudo spunea...

draga,anckhiy,cred ca santem contopite cu ele...le purtam in noi..si noi oamenii ne uitam la luna catarati pe burlan...te imbratisez...asa sa ramai...sincera..directa..neprefacuta

nakudo spunea...

gabriela...ma uit la pisica ta si expresia ochilor tai...ascundeti atatea mistere...stiu ca nici tu nu poti concepe viata fara animale...sa ne traiasca pisicile...si motanii care vin sa le curteze

nakudo spunea...

si mie..Cistian..si pisicile si femeile-mari feline de prada...da si motanii...de pe langa horn...hi-hi

Bejenaru Gabriela spunea...

sa ne traiasaca ca sunt printre noi si motani care le fac curte.

nakudo spunea...

asa este gabriela...da altfel la ce ar folosi pisicii toate talentele ei de felina...nu?

Ana Gabriela spunea...

grozava postare...eu citesc mi intarziat:))...e interesanta asemanare femeii cu pisicile...

nakudo spunea...

lasa ca si eu ajung cu intarziere uneori...dar sincer recunosc ca sant locuri unde nu pot sa nu citesc...ca la tine...mi-e vital...si inca cateva...stii tu...si-mi place ca s-au triat oamenii singuri...vin pe seara-noapte la tine