luni, 10 ianuarie 2011

Doamnei Elena


,,Eu nu ma pot infatisa ochilor tai si nici auzului tau pentru ca eu nu sant vedere si nici auz.Eu locuiesc undeva intre vedere si auz,eu sunt o tinjire a tuturor organelor omului,atat de despartite intre ele,eu sant o tinjire de cunoastere,o tinjire a simturilor,tinjire a ideilor Lui catre perfectiune.
-Unde esti?Mi te-arati si nu mi te arati,te aud si nu te aud,te simt si nu te simt.Si totusi te cunosc,te srapanesc.
-A cunoaste nu inseamna si a elucida.Eu seman cu caprele.Dau lapte.Cine nu cunoaste ce este aceea o capra?Cine nu poate deosebi o capra de o frunza?Dar de fapt ce este o capra?Cine se poate lauda,ca intradevar,cunoaste ceea ce este o capra?
Daca vrei sa comunici cu un copac,ar trebui ca un brat al tau sa se faca ramura cu frunze si o ramura a copacului sa se faca brat cu degete.Ar trebui sa mori putin ca un om si sa invii ca o planta,iar planta sa moara intrucatva si sa devina o parte a ei om.
Arta este un organism viu,accepta o matematica a ei,o chimie,o bilogie a ei.Arta are o istorie a ei,facand abstractie de geneza unei opre literare,daca o privim gata constituita,ne poate parea asemenea unei fiinte abstracte,care creste si descreste,are un ciclu vital complet,se inmulteste sau e stearpa."
Nichita Stanescu

5 comentarii:

elena marin-alexe spunea...

Am invatat sa comunic, sa ma ususc si sa reinfrunzesc intre anotimpurile sentimentelor umane.Dar cel mai bine am invatat sa mor -IN PICIOARE-precum copacii...
Printre lacrimi tesute de suflet, am invatat de la tine fata verde, sa trec ape tulburi si sa ma odihnesc in ganduri cu verdele crud al asteptarilor implinite. Presori raze si zambete acolo unde este nevoie de vindecare...
Fii binecuvantata!

nakudo spunea...

ATI INVATAT SA MURITI IN PICIOARE PRECUM COPACII..asa este pentru ca cu fiecare moarte interiorul aduce seva noua,va transforma si va da zborul..dragamea pritena,oamenii care simt peste normalul normativ al omenescului sterp,cei ce intuiesc,cei ce inte;leg,cei care aduc lumina si pace ca dumneavoastra...duc aceasta cruce..e crucea cea mai frumoasa...serios..dar se merita...pentru ca sant morti interior...si dupa cum vorbeam stiu sa legatura cu valorile initiale nu v-ar deranja..nici frunza de brusture..ha-ha..si dumneavoastra aduceti multa liniste sisperanta..va iubim..

nakudo spunea...

am mancat un cuvant..hi-multi sant morti interior si nu v-ati dori sa mimati ca stiti ce e zborul sau trairea dar sa fiti o snoaba ,sau un intelectual decadent..de asta crucea asta speciala a simtirii este cea mai frumoasa,simbioza de angelic si dureri omenesti...tot ce va aduce si suferinta de fapt este o mare binecuvantare si un mare dar..sant talantii dumneavoastra

elena marin-alexe spunea...

Nu numai ca nu mi-as dori sa mimez dar ma si cuprinde scarba uneori pe cei ce fac asta cu o nonsalanta de neiertat.
Ma astampar doar la gandul ca lumea in care traim e o imensa agonie, in care fiecare are partea sa.. si vina sa.
In asteptarea unei imbratisari pe fond verde, te cuprind cu flacarile ce se risipesc la gura sobei..tot intr-o iubire uneori neinteleasa de unii..de altii..

nakudo spunea...

stiu ce vreti sa spuneti...oricat am incerca sa facem toata lumea sa fie multumita,mereu o sa fie cineva cu imputari...dar...priviti cu mila..omul ce nu traiste si intelege,acuza si uraste e un semn al omizilor ce nu sant flururi...ha-ha